mailadress: johan76@euromail.se

fredag 18 juni 2010

Självdisciplin

Just nu är jag inne i en period där träning kommer i andra hand. Jag måste hitta en väg ut ur detta ASAP! Känns just nu som att tiden att träna inte finns. Hur kan detta komma sig kan man fråga sig. Tidigare har man haft fasta tider som man tränat tillsammans med hockeylaget och då har det inte funnits några ursäkter.
Nu krävs självdisciplin! I stället för att sjunka ner i soffan efter att barnen har lagt sig så kan man snöra på sig joggingskorna och springa en timme.
Införskaffade ett sommarkort på gymmet ( juni,juli, augusti ), ja jag vet att det är fel tid på året att hålla till på gymmet. Men vi har friskvårdsbidrag på jobbet som jag har nyttjat. Hittils har jag besökt gymmet 2ggr i juni :)

Mentalt mår jag så mycket bättre när konditionen känns på topp, allt blir så mycket enklare.

Fast nu är det sommar och då skall man njuta av god mat, vänner och det fina vädret. Så till hösten blir det andra bullar. Då får man sätta fasta rutiner på träningen.

-No pain -No gain

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar