mailadress: johan76@euromail.se

måndag 9 augusti 2010

Hockey

För ca 3 veckor sedan fick jag en förfrågan av ledarna i det nystartade div3 laget i KRIF Hockey om jag ville ställa upp och spela kommande säsong.

Jag tog ett beslut i våras att lägga skridskorna på hyllan. Den största anledningen till detta var att det tog alldeles för mycket tid ifrån familjen.

Så varför väljer jag då att spela?

Det är flera faktorer som spelar in. Jag hjälper framförallt föreningen så att de yngre spelarna kan fortsätta spela hockey nu när det inte kommer finnas någon juniorverksamhet. Det är trots allt a-lags hockey som skall spelas och då behövs det några killar som tidigare spelat seniorhockey!

Jag älskar fortfarande sporten! Perfekt träningsform för att hålla igång.

Det kommer inte att ta lika mycket tid som tidigare år. Träningstiderna är senare på kvällarna och det passar familjen.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar